Chcesz więcej?

linkwithin

wtorek, 16 lipca 2013

Leczo z kabaczka


Lato to cudowny czas. Z dnia na dzień dojrzewają przeróżne owoce i warzywa. Podczas ostatniej wizyty w babcinym ogródku dokonałam konsumpcji letnich darów na miejscu, a czego nie dałam rady - zabrałam do domu. Znalazłam się w posiadaniu między innymi świeżych, chrupiących kabaczków. Od początku wiedziałam co pysznego ugotuję. Leczo z kabaczka to smaczny, letni obiad, w dodatku szybki i łatwy. Polecam użyć kabaczków średniej wielkości. Te duże mają twardsze i większe pestki i grubszą skórę, co może stanowić pewien dyskomfort podczas jedzenia, zwłaszcza, że nie chciałam aby potrawa była bardzo rozgotowana.

Składniki
  • 1 średni kabaczek (mój ważył ok 600 g)
  • papryka w trzech kolorach (u mnie po pół papryki każdego koloru)
  • 1 duża cebula (lub dwie mniejsze)
  • 300 g kiełbasy zwyczajnej
  • po kilka ziarenek pieprzu, ziela angielskiego
  • 2-3 listki laurowe
  • sól
  • 4-5 łyżeczek koncentratu pomidorowego
  • przyprawy: papryka ostra, papryka słodka (dodałam jeszcze szczyptę czerwonej czubrycy)
  • tłuszcz do podsmażenia ( u mnie łyżka masła klarowanego)
Cebulę, paprykę i kiełbasę pokroić w kostkę, kabaczka najpierw wzdłuż na 4 części, potem na plasterki. Na patelni rozgrzać tłuszcz i podsmażyć cebulę, następnie dodać kiełbasę, potem paprykę. Poddusić kilka minut pod przykryciem, dodać ziele, pieprz i listki oraz pokrojonego kabaczka. Całość dusić na małym ogniu mieszając co jakiś czas. Dusimy do momentu, aż kabaczek będzie miękki ale nie rozgotowany. Trwa to około 25-35 minut. Dodać przyprawy i koncentrat w ilości zależnej od upodobań, posolić tak jak lubimy i gotowe :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

fb