Chcesz więcej?

linkwithin

niedziela, 30 czerwca 2013

Tort weselny

Poproszono mnie o wykonanie tortu weselnego. Do dekoracji wykorzystałam uprzednio przygotowane róże z masy cukrowej. Torty przełożyłam bitą śmietaną, jeden z truskawkami, zaś drugi - z wiśniami. Udekorowałam je kremem do tortów, boki tortów obłożyłam wiórkami kokosowymi.



Składniki na biszkopt (tortownica 21 cm):

  • 5 jajek
  • 8 łyżek mąki pszennej
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2/3 szklanki cukru
  • mała szczypta soli


Przygotowanie:
Tortownicę wysmarowałam tłuszczem i obsypałam mąką. Piekarnik rozgrzałam do temp. 180 stopni.
Wymieszałam i przesiałam obie mąki z proszkiem do pieczenia. Jajka odbiłam oddzielnie. Z białek ubiłam pianę dodając sól i cukier partiami. Do ubitych białek wlałam żółtka po jednym cały czas ubijając, następnie na wolnych obrotach wsypałam mąkę i dokładnie wymieszałam. Przelałam ciasto do foremki i upiekłam na złoty kolor (do tzw suchego patyczka).

Składniki na masę śmietankową:

  • 450 ml śmietany kremówki
  • 1 czubata łyżka cukru pudru
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 1 czubata łyżka żelatyny namoczona w 2 łyżkach wody


Przygotowanie:
Ubiłam śmietanę z cukrem pudrem i cukrem wanilinowym, na małym ogniu rozpuściłam żelatynę i dokładnie wymieszałam ze śmietaną

Pozostałe składniki:

  • herbata z cukrem i 3 łyżkami spirytusu do nasączenia biszkoptu
  • wiśnie oraz truskawki pokrojone w kostkę
  • krem do tortów wykonany zgodnie z przepisem na opakowaniu
  • wiórki kokosowe


Na nasączony ponczem biszkoptowy krążek wyłożyłam połowę śmietany i warstwę owoców. Przykryłam biszkoptem i powtórzyłam czynności. Położyłam wierzchni krążek, nasączyłam i odstawiłam do lodówki do lodówki na kilka godzin.
Przygotowałam krem do wykończenia według przepisu na opakowaniu. Równomiernie rozsmarowałam krem na schłodzonym torcie. Boki tortu obłożyłam przygotowanymi wcześniej wiórkami kokosowymi. Za pomocą szprycy udekorowałam brzeg tortu. Ponownie schłodziłam przez kilka godzin.
Kwiaty na torcie ułożyłam dopiero przed odjazdem uprzednio posypując powierzchnię wiórkami, aby nie chłonęły wilgoci i nie barwiły kremu. 

8 komentarzy:

  1. ale piękny! nie przesycony, delikatny i elegancki.
    skromny, acz naprawdę zachwycający.
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Piękny! A jak zostały zrobione te "sprężynki"? :)

      Usuń
    2. wstążkę masy cukrowej nawinęłam na drewniany patyczek i zostawiłam do wyschnięcia. Potem delikatnie zsunęłam sprężynkę z patyczka i gotowe ;)

      Usuń
  3. Witam, co zrobić, aby masa cukrowa nie rozpuściła się na bitej śmietanie? Z góry dziękuję za odpowiedź. Torcik przepiękny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jak napisałam w poście powierzchnię pod dekoracją posypałam wiórkami kokosowymi. dekoracje z masy cukrowej można też posmarować od spodu masłem, wówczas nie będą się rozpuszczać

      Usuń

fb