Chcesz więcej?

linkwithin

niedziela, 21 lipca 2013

Lody waniliowe

Lody waniliowe to moje ulubione lody. Z tymi dostępnymi w sklepach różnie bywa. Już nieraz rozczarowałam się, bo jak nie za słodkie to znów jakieś chemiczne i sztuczne. Zrobiłam sobie sama pyszne lody waniliowe i stwierdzam uroczyście, że nie mam ochoty na żadne inne.
Składniki:
400 ml śmietanki kremówki
1 opakowanie Śnieżki + 3/4 szklanki zimnego mleka
2 jajka
1/3 szklanki cukru trzcinowego
ziarenka z połowy laski wanilii

Zaczynamy od wyparzenia jajek. Czyste jajka wkładamy do miseczki i zalewamy wrzątkiem na pół minuty. Wyjmujemy, osuszamy i wybijamy oddzielnie. Białka schładzamy. Do żółtek dodajemy część cukru i ucieramy do białości. Ubijamy w osobnych naczyniach białka z łyżką cukru, śmietanę z wanilią i reszta cukru oraz Śnieżkę z mlekiem. Do miski która jest największa (polecam taką przeznaczyć na ubicie śmietany) dodajemy wszystkie pozostałe składniki i mieszamy łyżką lub mikserem na niskich obrotach. Powstałą piankę (mi wyszło 2-2,5 litra) umieszczamy w plastikowych pojemnikach lub foremkach i zamrażamy. Nie mieszałam lodów podczas zamrażania i wszystko wyszło ok, uważam zatem, że nie jest to konieczne ale można to zrobić.

1 komentarz:

  1. No wiadomo, że domowe najlepsze :) Waniliowych jeszcze nie robiłam...

    OdpowiedzUsuń

fb