Chcesz więcej?

linkwithin

wtorek, 11 listopada 2014

Placki z brokułami

Wpadłam na pomysł zrobienia na śniadanie placków innych niż zwykle (nie pierwszy raz zresztą :)). Tym razem wybór padł na brokuły. Placki wyszły całkiem niezłe, na pewno inne niż wszystkie pozostałe, jakie dotąd jadłam. Wkrótce zapewne  powtórzę ten eksperyment. Użyłam brokułów ugotowanych na parze i takie też polecam wykorzystać. Można zastosować również inne warzywa, tym pewnie też zajmę się niedługo :) Z podanych składników otrzymujemy syte śniadanko dla jednej osoby czyli 5 - 6 placków.

Składniki:

  • ok. 1 szklanki brokułów ugotowanych na parze
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mąki (u mnie owsiana, ale może być dowolna)
  • 1 starty ząbek czosnku
  • 1 czubata łyżka serka wiejskiego (lub innego białego)
  • po szczypcie soli, pieprzu i gałki muszkatołowej
  • ew. tłuszcz do smażenia
Ugotowane brokuły rozdrabniamy w dowolny sposób - ja zrobiłam to widelcem, ale można także w blenderze. Dodajemy resztę składników i dokładnie mieszamy, a następnie smażymy na rozgrzanej patelni jak każde inne placki. Możemy łączyć je z dowolnymi dodatkami - warzywami, wędliną, polać keczupem lub po prostu bez niczego. Placki są wyrozumiałe :D

2 komentarze:

fb