Chcesz więcej?

linkwithin

sobota, 12 maja 2012

Tort Zygzak - odsłona druga

Ponownie Zygzak. W odróżnieniu od marcepanowego poprzednika, ten udekorowałam kremem do tortów z dodatkiem barwników spożywczych. Do zrobienia tortu wykorzystałam ten biszkopt. Nasączyłam go słabą herbatą z cukrem i sokiem z brzoskwiń z puszki. Przełożyłam bitą śmietaną przyrządzoną tak jak tu, którą podzieliłam na dwie części: do jednej dodałam pokrojone w kostkę brzoskwinie, do drugiej dżem wiśniowy.  

 Zygzak przed udekorowaniem...
... i po :)




Składniki na placek biszkoptowy:
  • 7 dużych jajek
  • 150 g cukru
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 120 g mąki pszennej
  • 80 g mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Składniki na krem bita śmietana:
  • 500 ml śmietany kremówki 30%
  • 1 łyżka żelatyny + 3 łyżki wody do namoczenia
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżka cukru waniliowego
oraz:
  • brzoskwinie z puszki
  • dżem wiśniowy

Składniki na poncz:
  • ½ szklanki słabej herbaty z cukrem
  • ½ szklanki soku z brzoskwiń

Składniki na wykończenie tortu:
  • 1 opakowanie waniliowego kremu do tortów
  • 300 ml zimnego mleka
  • 80 g miękkiej margaryny
  • barwniki spożywcze


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

fb