Chcesz więcej?

linkwithin

czwartek, 22 marca 2012

A cup full of cake


Poddałam się panującej obecnie modzie na ciastko upieczone w mikrofali. Nie ukrywajmy, zdecydowanie nie jest to porywająco wykwintny wypiek, jednak biorąc pod uwagę składniki, jak i krótki czas przygotowania – warto poświęcić mu chwilę uwagi. Zmodyfikowałam przepisy znalezione tu i tam. Jako, że lubię się pobawić, urozmaiciłam nieco używając miksera i budyniu :)

Składniki:

  • ¼ szklanki pełnoziarnistej mąki pszennej
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 duże jajko
  • 2 łyżki cukru pudru
  • ½ łyżeczki olejku waniliowego
  • 1 łyżka jogurtu pitnego
  • 1 łyżka oleju
  • garść mrożonych truskawek
  • 1 budyń instant (taki, który zalewa się wrzątkiem)

Trzy filiżanki smarujemy w środku margaryną.

Przygotowujemy budyń instant z połowy ilości wody podanej  na opakowaniu.

Truskawki rozmrażamy i obtaczamy w mące.

W misce ucieramy mikserem jajko i cukier puder do białości. Dodajemy olej, olejek waniliowy i jogurt, a następnie wsypujemy mąkę z proszkiem do pieczenia i miksujemy ok 10 sekund. Dodajemy truskawki i mieszamy delikatnie łyżką.

Wykładamy ciasto do filiżanek (nie więcej niż do połowy, bo ciasto sporo urośnie), a na wierzch kładziemy po łyżce budyniu.


 
 

Wstawiamy filiżanki do mikrofali i pieczemy na najwyższej mocy przez 3 – 3,5 minuty (zależnie od mocy kuchenki).

 Upieczone ciastka wyjmujemy od razu, żeby nie zaparowały, posypujemy cukrem pudrem i wcinamy póki ciepłe.


3 komentarze:

  1. Super! Takie szybkie pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O proszę jak szybko!
    Dziękuję, że mnie podlinkowałaś! :)
    Fajny pomysł z filiżankami :) i budyniem :)
    Ja na dniach wstawię czekoladowe z ... :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie robiąc te pomyślałam o czekoladowych z... :)

      Usuń

fb