Chcesz więcej?

linkwithin

środa, 18 stycznia 2012

Tortilla

Tortilka to bardzo niekłopotliwy obiad, ponieważ większość składników zawsze mam w domu. Wczorajsza była z kurczakiem na ostro i kapustą pekińską, ale to tylko jedna z wersji tego wspaniałego dania :)

Placki tortilki

  • 2 szkl. mąki pszennej
  • 150 ml wrzątku
  • 1/3 łyżeczki soli
  • 4 łyżki oleju
Mąkę z solą i olejem zalewamy wrzątkiem i mieszamy łyżką. kiedy trochę przestygnie zagniatamy ciasto o konsystencji ciasta na pierogi. Powinno być miękkie i sprężyste. W razie potrzeby można dodać jeszcze odrobinę wody. Ciasto dzielimy na 4 części i wałkujemy na cienkie (ok 1,5 - 2 mm) placki. Im nasz placek będzie większy, tym łatwiej będzie go potem zwinąć. Tortilki smażymy na rozgrzanej, suchej patelni. Należy usmażyć je w miarę szybko aby za bardzo nie wyschły, ale też nie przypalając ich. Jak pojawią się pęcherzyki odwracamy na drugą stronę.



 Po zdjęciu z patelni kładziemy na talerz i od razu przykrywamy drugim talerzem aby placki nie obsychały.

Farsz

  • 300 g piersi z kurczaka
  • 1/4 papryki czerwonej
  • kawałek papryczki chilli (ja dałam ok. 4 cm)
  • sól
  • pieprz
  • przyprawa Chilli Con Carne
  • 2 łyżki drobno posiekanej cebuli
  • 3 - 4 liście pokrojonej kapusty pekińskiej lub sałaty lodowej
  • pomidor
  • kilka kropli soku z cytryny
  • sos czosnkowy
Podsmażamy cebulę. Dodajemy kurczaka pokrojonego w kostkę i obsmażamy, następnie obie papryki. Wszystko podsmażamy ok. 10 - 15 minut i doprawiamy przyprawą Chilli Con Carne ( ja akurat preferuję ostre jedzonko, więc dodałam dość dużo, ok 2 łyżeczki ), solą i pieprzem wedle uznania.

Na ciepły placek nakładamy kapustę lub sałatę lodową zmieszaną z pokrojonym pomidorem i sokiem z cytryny, następnie kurczakowy farsz i polewamy sosem czosnkowym. Zawijamy najpierw zaginając dół, potem oba boki. Ja musiałam spiąć wykałaczką, żeby pyszności ze środka nie pouciekały :) Wcinamy póki ciepłe. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

fb