Chcesz więcej?

linkwithin

środa, 1 lutego 2012

Pieguski


Pyszne chrupiące ciacha w sam raz do popołudniowej kawki :)

Składniki:
  • 1 szklanka mąki krupczatki
  • ½ szklanki mąki pszennej
  • 1 ½  łyżeczki proszku do pieczenia
  • ½ kostki miękkiej margaryny
  • ¼ szklanki cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 żółtko
  • ¾ tabliczki czekolady
  • 2 czubate łyżki płatków migdałowych
Do miski wsypujemy obie mąki, proszek do pieczenia i dodajemy żółtko.  Margarynę ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na gładką masę, którą następnie dodajemy do miski z mąką. Całość mieszamy i wsypujemy posiekaną czekoladę i płatki migdałowe.
Zagniatamy ciasto i formujemy w wałek o średnicy ok. 4 cm. Tak uformowane ciasto wkładamy na 30 minut do zamrażalnika. W tym czasie nagrzewamy piekarnik do 180 stopni. Schłodzone ciasto kroimy ostrym nożem na plasterki grubości 1 cm i układamy na blasze wyłożonej papierem w 3-centymetrowych odstępach.

Wstawiamy blachę do piekarnika i pieczemy około 15 - 20 minut.

Miłego chrupania :)

4 komentarze:

  1. Moje ulubione ciasteczka :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio się nad takimi zastanawiałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam sam piec ciasteczka i z chęcią wypróbuję Twój przepis :). Ostatnio sam przygotowałem markizy czekoladowe z kremem wg przepisu podanego na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/. Bardzo mi smakowały. Czekolada to mój ulubiony smakołyk i dodatek do domowych wypieków.

    OdpowiedzUsuń

fb